zondag 17 augustus 2014

Sanur – Kuta terug voor controle en Fit to Fly en wij gingen vliegen..



Donderdag 14 augustus  Sanur – Kuta terug voor controle en Fit to Fly en wij gingen vliegen

 Vanochtend moesten wij ons om 09.00 uur weer melden in het Siloam Ziekenhuis, voor bloedcontrole en een fysieke test bij dr. Suherman. Gewend aan het vroege opstaan sprongen we (na genoten te hebben van een fris ontbijtje aan het strand)  om 08.00 uur in een taxi naar het ziekenhuis in Kuta. Hier  konden gelijk door naar een kamertje voor bloedafname. Na een uur wachten (even beneden koffie gedronken) hadden wij een afspraak met dr. Suherman die Fayline nog even onderzocht. Hij zag dat de bloedwaardes van Fayline behoorlijk waren gestegen (L153) en kon met een grote glimlach zijn rapport opmaken. Fit to Fly Yeaaahhh. Gelijk de familie via Whatts-app op de hoogte gebracht en ook de Facebookvrienden die de afgelopen weken behoorlijk hebben meegeleefd met onze avonturen en belevenissen.




Blij als kleine kinderen reden wij naar terug naar ons hotel waar wij nog even gingen genieten van de zon, het strand, de zwembaden en de vele winkeltjes in Sanur


 weer samen op het strand van Sanur

 
 
 
 
 
 nog even relaxen
 
Donderdagavond: Na een telefoontje van SOS International ging alles heel snel; donderdagavond zaten wij net wat te eten in een leuk tentje vlak bij het hotel. Rob had al een keer gebeld naar SOS of er al iets bekend was wanneer wij terug konden vliegen. Na het groene sein Fit to Fly heeft hij 's ochtends direct een mail gestuurd naar de reisagent Jacqueline van Tari Travel en SOS International. Deze laatste werkt vanuit Nederland en had nog niets laten horen (tijdverschil) maar tijdens het eten ’s avonds om 20.15 uur belde SOS met de mededeling dat ze voor ons een vlucht hadden gevonden maar dan moesten wij wel dezelfde avond naar het vliegveld. 
Dat was even schikken…. Eerst uitgelegd dat dit wel heel kort dag was en dat begreep de beste man. Na een half uur belde hij weer en legde uit dat het heel moeilijk was voor dit weekeinde en mogelijk ook begin volgende week 4 stoelen te vinden voor de terugvlucht. Of wij toch niet wilde overwegen. Hij zou over een half uur terugbellen nadat Rob met Danielle, Quinten en Fayline had overlegd. Uiteindelijk hebben wij besloten toch op het voorstel in te gaan. Alles werd in werking gezet met een paar voorwaarden van ons die al besproken waren: rolstoelbegeleiding op de vliegvelden en een taxi van Amsterdam naar Kruisland wat al was voorgesteld.
De vlucht zou lopen van Denpasar naar Seoul (Zuid Korea), daar een stop van 4,5 uur en dan een rechtstreekse vlucht van Seoul naar Amsterdam. Alles met Korean Airways. Tickets zouden dan klaar liggen op de luchthaven van Denpasar en ook de opvang met de rolstoel.
Wij hebben die donderdagavond snel alles gepakt, geroutineerd als wij waren na al de hotels die wij al hadden gehad. De taxibus besteld om 22.30 uur en deze bracht ons in 30 minuten naar de luchthaven van Denpasar.




 
Daar aangekomen stond een kruier klaar die ons met alle bagage meenam naar de juiste incheck balie van Korean Airways. Na iemand te hebben aangesproken ging alles héééél snel: de rolstoel kwam eraan, Fayline kon gaan zitten en wij werden begeleid naar een speciale incheckbalie waar de tickets inderdaad klaar werden gemaakt. Daarna met begeleiding door naar de visumdesk (stond een lange rij) waar wij met voorrang mochten betalen en door langs de douane, wat een snelheid, ideaal was dat. Daarna werden wij bij de juiste Gate neergezet waar wij moesten wachten op de vlucht van 01.20 uur. Bij het naar binnengaan van het vliegtuig kregen wij ook begeleiding wat betekende dat wij als eerste door de slurf mochten met de rolstoel. Deze werd bij de vliegtuigdeur netjes mee teruggenomen en wij hadden 4 stoelen voorin naast elkaar. Nog net geen businessclass maar de service was er. 
 
 
 
 
Bij aankomst in Seoul stond er bij het vliegtuig ook weer een rolstoel klaar en werden wij weer razend vlug langs de transferdesk geleid, weer douane en naar de juiste Gate. Met al die Koreaanse teksten en borden was dit wel prettig, hahaha. Daar moesten wij zo’n 4,5 uur overbruggen met slapen, eten en internetten want wifi was er gelukkig.. en stroom om op te laden.

 
13.35 uur Koreaanse tijd ging ons vliegtuig ook weer inclusief de rolstoelbegeleiding tot aan de vliegtuigdeur.
snel langs alle formaliteiten zoals transferdesk en douane
 
 
 
 
 
 
 
 4,5 uur wachten in Seoul (Zuid-Korea) 

 
 
de rolstoelbegeleiding tot aan de vliegtuigdeur

 

 
 
 
  


Uiteindelijk zijn wij om 18:35 uur geland op Schiphol waar wij ons bij de STAdesk moesten melden.
Ook hier weer stond er een rolstoel met begeleiding klaar bij het vliegtuig. Op Schiphol was het even wachten op onze chauffeur die ons naar Kruisland zou brengen.
Dit was een kleine tegenvaller na alle voorkeursbehandelingen die we de afgelopen 30 uur hadden meegemaakt.
We waren doodop, gebroken en wilden maar één ding zo snel mogelijk naar huis! 

Gelukkig begreep onze chauffeur van Meditaxi dit heel goed. Hij reed als een speer richting Kruisland waar we uitgeput rond 20:45uur op de stoep voor ons huis stonden waar we verwelkomd werden door een welkom thuis vlaggenslinger.  
Snel even geknuffeld met oma die al een hel tijd bij ons thuis zat te wachten en daarna heerlijk ons bed ingedoken.


 
----
Het was een geweldige, avontuurlijke, mooie, gezellige, ontroerende, dramatische, spannende en enerverende reis die wij zeker nooit meer zullen vergeten. We zullen nog vaak terugdenken aan die lieve hulpvaardige  altijd goed lachse Indonesiërs, de prachtige natuur en de heerlijke kruidige geuren. 

 
Bali gaan wij zeker over doen, daar hebben wij helaas niet zo veel van gezien en genoten. Mogelijk in combinatie met Sumatra want daar hebben wij van andere ook veel over gehoord.
Met heel veel dank aan onze reisorganisatie Footprint Travel (wat in Indonesië Tari Travel heet), deze reisorganisatie krijgt van ons een dikke 10.  Die hadden zij van ons ook gekregen als Fayline niet ziek was geworden. Alles klopte, de beschrijving in het draaiboek, de tijden, de begeleidende uitgebreide informatie , Jacqueline van Tari Travel die ons diverse keren heeft gebeld, geholpen met informatie en hotels, de chauffeurs die ons gereden hebben, de gidsen die veel hebben laten zien.
 Footprint Travel verdiend een dikke TIEN.
 
Ook de hotels, alle mensen van het Siloam Ziekenhuis en speciale dank aan dokter Suherman die heel goed Nederlands spreekt (Opleiding in België genoten), Esther van het Ziekenhuis die Nederlandse is en ons af en toe kwam opzoeken.
Natturlijk veel dank aan SOS International die ons zeer goed heeft begeleid tijdens de ziekenhuisopname en de vlucht naar Nederland. Alle vriendelijke Indonesische mensen van Java en Bali.

 tot de volgende reis
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten